Blog Bonaire, Curaçao, Aruba - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Haike Mulder - WaarBenJij.nu Blog Bonaire, Curaçao, Aruba - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Haike Mulder - WaarBenJij.nu

Blog Bonaire, Curaçao, Aruba

Door: haikemulder

Blijf op de hoogte en volg Haike

19 Januari 2012 | Nederland, Amsterdam

Blog Bonaire, Aruba, Curaçao
Bonaire 17/18 december:
Zaterdagnacht 17 december kwamen we aan op Bonaire. Overdag gingen we naar de Mangrove bossen met een Amerikaanse schoolbus zonder ramen, dat zorgde er voor dat toen er een grote hoosbui kwam iedereen helemaal doorweekt aankwam. Er gingen ook 3 leerlingen mee van een vwo school daar. We mochten onszelf in groepjes verdelen. Ik ging samen met Steffie in een kano. De mangrove is een beschermd gebied waar veel dieren leven (schildpadden, vissen, kwallen) Er ging 1 gids met ons mee. De andere groepjes die niet met ons meegingen gingen het strand schoonmaken. Zodra we klaar waren met de kanotocht wisselden we om. Toen gingen we even lekker zwemmen, wat eten en vervolgens schoonmaken. Het was een erg geslaagde dag.
Zondag 18 december kregen we een bustour over het eiland. Dat was heel mooi! Ook zagen we onderweg flamingo’s, dat was heel gaaf om te zien! We kwamen aan op een natuurpark waar we een stuk doorheen hebben gewandelt. Daar kwamen we ook langs de wilde zee die tegen de rotsen aan knalde waardoor er hele hoge golven over het land spoelden. Heel vet om te zien. Op de terug reis kwamen we langs de Albert Heijn (van den tweel zoals het bonaire heet). Iedereen vond dat helemaal geweldig, om eindelijk weer in een nederlandse supermarkt te komen. Iedereen heeft daar ook heel veel dropjes en andere nederlandse dingen ingeslagen.
Curaçao 22 t/m 24 december:
Toen we die dag weer terug kwamen op de boot vertrokken we gelijk naar Curaçao. Ik had wacht en stuurde een paar uur later de haven van Curaçao binnen. Dat was geweldig om te zien. Alle huisjes waren verlicht in verschillende kleuren en vanuit de hele stad klonk muziek. Die avond mochten we nog even aan wal omdat het kerstkoopavond was. E r waren allemaal mensen met trommels.
De volgende dag hadden we de ochtend school en ’s middags gingen we met z’n allen in een lokaal typisch restaurantje van Curaçao eten. Het was zegmaar 1 hele grote tent met aan een stuk braadplaten en dergelijke dat verdeelt was in verschillende restaurantjes. Daar heb ik heerlijk gegeten. ’S Middags hadden we vrij en zijn ik en Steffie naar de buren van mijn opa en oma gegaan (die daar in de winter wonen). Dat was heel leuk!
De laatste dag hadden we ’s ochtends weer school en ’s middags gingen we naar het slavenmuseum. Dat was heel heftig! Ik heb wel wat les over gehad op de basisschool maar eigenlijk maar heel weinig. Ik ben heel erg geschrokken van wat ik heb gehoord en gezien. We kregen een rondleiding van een hele aardige man. Hij was ook erg grappig. ’s Avonds gingen we weer naar de boot. Want het was natuurlijk kerstavond. Dat vond ik heel raar om te bedenken.
Aruba 25 t/m :
Op zondag 25 december vertrokken we vroeg uit Curaçao om na 9 uur weer rustig aan te leggen op Aruba. Daar werden we gecontroleerd door de douane. Maar daarna voeren we naar een hele mooie baai. Het was al avond en we gingen allemaal klaarmaken voor het kerstdiner/gala. Dat was heel leuk. We hadden ons allemaal mooi aangekleed, de tafels mooi gedekt, naambordjes, servetjes gevouwen, sfeerlichtjes en waxinelichtjes neergezet. En toen konden we beginnen aan het drie gangen menu. Als voorgerecht: Een garnalencocktail met een knoflooksausje en paprika in diverse kleuren. Als hoofdgerecht voor de vleeseters: Kogelbiefstuk met pepersaus en aardappeltjes uit de oven geserveerd door de bemanning en leraren en als vegatarisch menu: Een heerlijke vegatarische tofu stukjes in satésaus met aardappeltjes uit de oven. Als nagerecht kregen we wafels met chocolade saus en een schijfje verse meloen. Het was echt heerlijk! En super gezellig. Na het eten werden we in het water gegooid met kleren en al en vervolgens hadden we een feestje op het dek. Het was een topavond. Ondanks dat het toch een beetje raar was dat je voor het eerst kerst vierde zonder je vrienden en familie in Nederland.
2e kerstdag mochten we uitslapen tot 9 uur. En vervolgens gingen we aan land. Daar gingen we het spel over de streep spelen. Dat is zegmaar een spel waarbij iedereen aan 1 kant van de streep staat. Vervolgens stelt iemand hele persoonlijke vragen aan de groep als: heb je ooit in het verleden een vriend of familielid verloren? Stap dan over de streep. Dat was erg indrukwekkend. We leerden elkaar daardoor nog veel beter kennen. Daarna kregen we allemaal een pen en een stuk papier waarop op iedereen goede eigenschappen van andere kon schrijven. Na deze heftige middag gingen een aantal mensen terug naar de boot om tosti’s te halen. ’s Middags konden we lekker naar de stad of lekker op het strand blijven. Steffie en ik gingen naar een hotel waarop we een cola’tje dronken en lekker in het zwembad hadden gezwommen.
De laatste dag op Aruba had de kapitein een verrassingprogramma voor ons georganiseerd. Toen we aan land gingen stond er op de parkeerplaats een hele mooie partybus voor ons klaar! We reden met harde muziek naar 1 van de mooiste stranden die ik ooit heb gezien! Baby Beach! Een wit strand, palmbomen, rieten strandhutjes en een zwembadblauwe zee met koraal en hele mooie tropische vissen. Daar zijn we heerlijk bijgekomen. Vervolgens kregen we nog een korte tour over het eiland op de weg terug. We gingen weer langs een mooie zee die tegen rotsen knalde en een kleine berg waarop we een leuke groepsfoto hadden gemaakt. Daarna reden we op een weg waar onze gids vertelde dat het gerucht gaat dat als je daar na 22:00 nog op rijd dat je motor dan uitvalt en dat er dan spookachtige dingen gebeuren. ’S Avonds kwamen we weer aan op de boot. Het was een heerlijke dag! Aruba was geweldig.

• 19 Januari 2012 - 23:22

Oma Alie & Opa Wim:

Schitterend verhaal ! Familie Faber meldde ons dat ze ook van jullie bezoek hadden genoten. Lynn is 8 dagen bij ons geweest tijdens de wintersportvakantie; het gaat heel goed met haar.
    Liefs van ons beiden.

• 20 Januari 2012 - 07:36

Anna Maria:

Dag lief nichtje!

Wat een mooie verhalen schrijf je hier meis!!
    En wat fijn en leuk dat je dit allemaal mag meemaken!! Een echte droom is het!

Heel veel plezier nog en het zou fijn zijn als je het zonnetje deze kant op zou kunnen sturen!

Xxxx