een week onderweg - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Haike Mulder - WaarBenJij.nu een week onderweg - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Haike Mulder - WaarBenJij.nu

een week onderweg

Door: haikemulder en Coen.

Blijf op de hoogte en volg Haike

17 November 2011 | Nederland, Amsterdam

beste allemaal! ik zit nu een week en een dag op de boot en het is helemaal top hier! we liggen nu met de regina maris in cherbourg ( normandie, frankrijk). het is hier super goed weer: tegen de 17 graden en af en toe een zonnetje, we hebben nog geen regen gehad. We gingen donderdag weg en we kwamen zaterdag avond aan. Toen we op zee voeren was het erg mooi weer. Er was dan wel weinig wind dus we hebben eigenlijk alleen maar op de motor gevaren, maar dat betekende wel dat we vrijwel geen golven hadden. De golven die we hadden vond ik niet zo erg. ik werd heerlijk in slaap gewiegd. ik ben ook nog niet zeeziek geworden. Overdag en 's nachts moest ik met 11 andere leerlingen en een crew lid wacht lopen van 12 tot 4. 's nachts hield dat in dat je om de beurt moest kijken of er boten andere dingen aankwamen, sturen, zeilen hijsen etc.

We liggen dus nu in cherbourg en gister mochten we even de stad in. We zijn toen eigenlijk gelijk naar de mac donalds gegaan omdat we daar internet verbinding konden krijgen, onderhand hebben we op de boot nu ook internet. Vandaag hebben we met een klein groepje een rondleiding door cherbourg voorbereid. dat we vervolgens moesten geven aan 1 van de crewleden. nu kregen we even de tijd om
allemaal even onze blog bij te werken. Waarschijnlijk gaan we morgen alvast allemaal een beetje beginnen met school, omdat we nu aan land liggen.

We kregen gister ook allemaal onze telefoons weer terug, die we weer moeten inleveren als we weer gaan varen. Ik heb gister ook de mailtjes gekregen! ontzettend lief! bedankt daarvoor! dat helpt echt! als ik het even niet zie zitten lees ik ze door en pak ik het

• 27 November 2011 - 14:06

Sietske:

Hoi Haike,
    Leuk om je op deze manier een beetje te volgen. Wat een ervaring! Geniet van de mooie momenten en achteraf ook van de minder mooie dingen. Laatst vroeg Ties wanneer je weer een keer kwam oppassen... Heb gezegd dat dat nog wel even duurt.
    Heel veel plezier en geniet van alles wat komen gaat.